Aljoša Domijan: “Pogled prve slovenske spletne trgovine na razvoj ter pomembnost biti danes prisoten na spletu”

v 6. epizodi se nam je pridružil Aljoša Domija, lastnik enaA.com, ki nam je predstavil razvoj prve slovenske spletne trgovine in vpliv Covid-19.

Potek epizode

01:22 Kakšen si bil v gimnaziji?

01:55 Tipičen delovni dan

06:25 Prvi odziv na prihod Covida-19

12:30 Kakšne lastnosti so ti pomembne pri ekipi

15:15 Si bil zmeraj inovativen

19:15 Učeje iz lastnih napak

27:30 Kako targetirate različne generacije

34:40 – Začetki spletne prodaje

35:05 Zupanje kupcev v nakupovanje prek spleta

44:50 Stil vodenja

51:00 Najpomembnejše alstnosti dobrega vodje

57:00 Kako pripraviti strategijo za 10 let vnaprej

01:00:30 Fun facti: naj hobiji, naj knjiga, naj hrana

1:04:30 Trije nauki

Omenjeno v epizodi

Najljubša knjiga: Borges – Izmišljije, Povezava.

Naroči se

"Priložnost za uspeh je vedno, ko se zgodi nek change. In takrat veš, da če si prvi, je večja verjetnost, da ti bo uspelo."

Aljoša Domijan

Spoznaj gosta

Aljoša je lastnik prve in največje slovenske spletne tržnice enaA.com, poznavalec in ljubitelj digitalne prodaje, podjetnik, startup investitor in motivator. Zase pravi, da živi in dela v čudovitem svetu v katerem lahko tu pa tam srečamo tudi enoroge.

Študij je zaključil na Fakulteti za elektrotehniko v Ljubjani in nato pričel svojo poklicno pot kot razvojni inženir v Razvojnem inštitutu Iskra Avtomatika v Ljubljani. Leta 1992 s partnerji ustanovil podjetje Gambit trade, kjer je vodil prve odmevne IT projekte v Sloveniji, med drugim tudi uvedbo prve kartice zdarvstvenega zavarovanja v Sloveniji. Konec leta 1999 se je podal v spletno prodajo in v naslednjih letih postavil prvo slovensko spletno trgovino www.enaA.com in jo razvil v največjo spletno tržnico v regiji z več kot tristo tisoč ponudbami.

Je tudi predavatelj na Netfork spletni akademiji. Od leta 2014 do 2016 član sveta Zavod IAB Slovenija (IAB - Interactive Advertising Bureau). Leta 2014 je tudi ustanovil podjetje Aguatera in se z njim aktivno vključuje v razvoj startup trga v Sloveniji, na Hrvaškem in širši regiji. Investiral je v 17 startupov, od katerih so štirje že propadli. Zaenkrat en uspešen exit iz podjetja Viberate na vrhuncu kripto manije.

Podjetniško delovanje dopolnjuje z družbenimi aktivnostmi: en mandat kot podpredsednik Slovenskega društva Informatika, dva mandata kot predsednik Združenja za informatiko in telekomunikacije pri Gospodarski zbornici Slovenije. Dve leti je bil tudi predsednik žirije WEBSI (2015, 1016) – spletni prvak ter dolgoletni član te žirije. Leta 2016 prejel nagrado Najboljšega mentorja za 3. generacijo startupov v ABC pospeševalniku. V letih 2015 in 2016 je bil tudi nominiran za enega izmed pet kandidatov za slovenskega investitorja leta. Je tudi član kluba slovenskih podjetnikov, član Slovenian Business Cluba, ter član CRANE – Croatian Business Angel Network. Redno predava na seminarjih ter objavlja strokovne in poljudne članke na temo startupov, trženja, komunikacije s tržnimi skupinami ter uporabe novih tehnologij v poslovnem okolju in družbi; zadnja leta kot kolumnist časnika Finance.

Aljoša pri svojem delu dosledno sledi konceptu odprtega in dinamičnega podjetja, ki svoje znanje hitro nadgrajuje s sodelovanjem sodelavcev podjetja in zunanjih sodelavcev. S svojim širokim znanjem in izkušnjami uspešno združuje razumevanje potreb uporabnikov ter način dela in razmišljanja programerjev in sistemskih inženirjev ter tako zagotavlja visoko stopnjo zadovoljstva vseh.

 

Razvoj spletne trgovine
Spletna trgovina enaA, je tako kot ostale spletne trgovine, v aprilu podvojila prodajo in ob tem dodatno zaposlovala. Časi so za spletne trgovce izredno ugodni.

S povečano prodajo se v času pandemije srečujejo vsi spletni trgovci, tako v Sloveniji, kot v tujini. Ameriški gigant spletne trgovine Amazon je konec aprila poročal o rekordnem povečanju dohodka v prvem četrtletju. Samo v prvih treh mesecih so ustvarili 75,5 milijard dolarjev dohodka, kar je 26-odstotno povečanje v istem obdobju lani. Uporabniki njihovih storitev in kupci spletne trgovine Amazon so skupno od začetka pandemije vsako sekundo v povprečju porabili 11.000 dolarjev. Gre za rekord prodaje v tem obdobju, ki je običajno obdobje z najmanj prodajnimi aktivnostmi. Pričakovano so se odzvali tudi finančni trgi, delnica Amazona namreč od sredine marca izkazuje trend rasti, skupna vrednost podjetja pa je tako dosegla nov vrh.

EnaA je v maju 2020 videl od 30 do 50-kratno povišanje glede na isto obdobje lani zaradi pandemije. Potrošniške navade so se že vrnile v poznana območja, anomalije v prodaji pa so se že zmanjšale. Domijan še dodaja, da se bodo kupci verjetno vrnili v trgovske centre, ko se bodo ti odprli. Zaradi pridobitve novih kupcev pri enaA vendarle pričakujejo, da bo višja prodaja ostala tudi do konca leta.

Fun fact: Njegova mobilna telefonska številka je starejša kot njegovi otroci in je ena izmed prvih 1000 mobilnih številk v Sloveniji
Naj quote: On a clear day you can see a better tomorrow
Naj knjiga: Borges – Izmišljije
Naj serija: Midsumer Murders
Hobiji: Ples
Najljubša hrana: Ribe
Naj app: Google Maps

Trije nauki:
• Če ste ustvarjalni, se ne čudite, da vas ne razumejo. Delate stvari za katere niti besede še ni.
• Denar je rezultat, ne rešitev.
• Dobiš to kar iščeš. Zato razmilsite kaj iščete.

Kontakt

Aljoša Domijan LinkedIn

 

Mark Kalin je izkušen manager, podjetnik, innovator, mentor, predavatelj in strokovnjak za vzpostavljanje inovativnih ekosistemov in transformacij kultur ter strokovnjak za vzpostavitev visoko zmogljivih virtualnih timov, z zelo bogato izobrazbo in poslovnimi izkušnjami.

Prejšnja epizoda

Naslednja epizoda

Poslušaj več